Ana içeriğe atla

Belgrad'da 5 Gün - 1. Bölüm

Selamlar,

Bu yazımda 2017 yılında tek başıma gerçekleştirdiğim 5 günlük Belgrad gezimi anlatıcam. Stresli bir iş haftası sonrası, istifa etmemek için tatile çıkmaya karar vermiştim. İnsanları adeta 2 ayaklı hamamböceği olarak gördüğüm bir dönemde, herkesten ve her yerden uzaklaşmak adına vizesiz, güvenli, ucuz, görülmeye değer bir ülke arayışına koyuldum. İlk defa tek başına tatile çıkacağım için, kadın olmanın dezavantajlarını yaşamayacağımı düşündüğüm Avrupa coğrafyasına göz diktim.Seçeneklerim sınırlıydı ve hepsi de Balkan ülkelerini işaret ediyordu. Ben de en büyük Balkan başkenti olan Belgrad'a karar verdim.Şimdi gelelim aşamalara;
beograd-srbija
Belgrad Kalesi


-Uçak Bileti almak; Elimde orta boy bir valiz olduğu ve de Sabiha Gökçen Havalimanı çok uzak olduğu için Atatürk Havalimanı kalkışlı seferlere baktım. Skyscanner tüm seferleri göstermesi açısından iyi bir seçenek, ben kontrol amaçlı havayollarının kendi web sitelerine de bakarak karşılaştırma yapıyorum, yaptım. Atlasjetin saatleri daha uygun olduğu için gidiş-geliş 600 küsür lira ödeyerek biletimi satın aldım. Fiyatın bu kadar pahalı olması benim bileti 1 hafta sonrasına almam ve Mayıs ayının sonu olması kaynaklıydı.


-Kalacak yer ayarlamak; öğrencilik zamanımda arkadaşlarımla gerçekleştirdiğim gezilerde hostel ayarlamalarını ben yapardım genelde, maalesef her şeyi kusursuz yapmaya ve kontrol altında tutmaya meyilli bir yapım var, bu tür organizasyonlar bu kötü huyumun işe yaradığı ender durumlardan :) Bilmediğim bir yerde konaklama yapacaksam bunun hostel olmasına ve merkezi konumda olmasına dikkat ediyorum. Bütçeniz yeterliyse elbette ki şehir merkezinde bulunan 5 yıldızlı otellerde de kalabilirsiniz. Geziniz bir kültür gezisiyse gün boyu dışarda olunacağı için kalınacak yere çok para vermek bir noktadan sonra anlamsız görünebilir. Benim tercihim Booking.com oldu. Benimki hem dinlenme hem de kültür gezisi olacağı için konforlu tek kişilik bir odayı tercih ettim, haliyle pek ucuz olmadı yine, gecelik kahvaltı dahil 150 tl ödemiş oldum. Hosteli seçerken konuk değerlendirmesi ve merkeze yakınlık benim için en önemli kriter. Kaldığım hostel ise buydu; http://www.booking.com/hotel/rs/prince-hall.html?aid=1472203&no_rooms=1&group_adults=1

Oda küçüktü ama temizdi, kahvaltı da sınırlı seçenekti ama fena değildi. Yer olarak ise haritada göründüğü üzere Knez Mihailova caddesi üzerindeydi, yürüyerek her yere çok yakın.

Trg Republik (Cumhuriyet Meydanı). Heykel Prens Mihalio'ya ait(1823-1868)
Arkasında görünen bina ise Ulusal Tiyatro Binası. Plan yaparken bir akşamınızı etkinlik için ayırabilirsiniz. Etkinlik takvimi ve bilet için web sitesi; https://www.narodnopozoriste.rs/en/repertoire#13022018


-Gezilecek yerleri belirlemek; evet gezimizin en önemli konusu; Nereyi gezmeli, görmeli? Seyahate başlamadan önce ben de pek çok blog ve gezi yazısı okudum, notlar aldım. Belli başlı yerler vardı ama ben seyahatlerimde bir turist gibi olmaktan ziyade ara sokaklarda dolaşıp yerel gibi hissetmeyi daha çok seviyorum. Böylece şehrin ruhunu hissedebiliyorum. Her şeyi planlayarak yapmak ve tetikte olmak alınacak keyfi biraz azaltıyor. Bu tamamen sizin geziyi planlamanızla ilgili bir durum, benimki - daha önce de söylediğim gibi - biraz kaçış ve kafa dinleme odaklıydı. O yüzden 5 gün fazla, hatta konuştuğum yerel rehber 5 günün fazla olduğunu ve bu süreçte Saraybosna'ya gidilebileceğini söylemişti. Yerel rehber demişken nasıl gezdiğimi de anlatıcam tabi.

Uçaktan indikten sonra sizi kapıda Pasaport Polisi karşılıyor, şu iri olanlarından :D Daha önce giriş damgası vurulmamış pasaport sahiplerini bir kenara ayırıyor ve onları topladıktan sonra sırayla neden geldiğini, nerede kalacağını soruyor. Benim pasaportum yeniydi ama  yanımda önceki pasaportum da bulunduğu için onu da gösterdim ve birşey dememe gerek kalmadı. Havalimanından çıktığınızda elinizde bulunan euro veya dolarınızın komisyondan dolayı az miktarını (5 euro diyelim) havalimanı döviz ofisinden dinara çevirmenizi tavsiye ederim çünkü bineceğiniz shuttle veya otobüs dinarla hizmet verecektir. Bu arada sanırım Atlasjetin servis hizmeti varmış artık, onu da inceleyebilirsiniz. Yeri gelmişken söyliyim, iniş yaptıktan sonra taksiye binmeye kalkışmayın, çünkü maalesef turistleri kazıklıyorlar. Havalimanından çıkış yaptıktan sonra sol tarafınıza baktığınızda A1 numaralı shuttle görebilirsiniz, şöför ingilizce bilmiyordu ama tutar 300 dinar, size makbuz kesip veriyor. Seçenekleri havalimanının web sitesinden görebilirsiniz. 
http://www.beg.aero/en/strana/8811/bus

Knez Mihailova caddesinden bir kesit

Ben Türk usulü şöföre Knez Mihailova'yı sordum, tamam dercesine kafasını salladı, ilk durduğu yerde tekrar sordum, tekrar tamam dedi. Tabi biz Türkiye'de bize yakın yerde indirmesini bekleriz ama o son durakta durdu :D Meğer bir önceki durakta inmem gerekiyormuş yakınlık açısından, ama ingilizce de bilmediği için anlaşamadık. İnternetim olmadığı için indikten sonra yoldaki Sırplara sora sora caddede ilerlemeye başladım bavulumla. Tabi yaşlıların hiç biri ingilizce bilmiyor dolayısıyla 'knez mihailova' diyerek onların sırpça ve el işaretleriyle yolu tarif etmesiyle yoluma devam ettim. Siz Belgrad haritasını telefonunuza indirerek de offline bir şekilde yolu bulabilirsiniz ama dediğim gibi madem gezmeye geldik, insanlarla etkileşimde bulunmak amaca giden yolda tatlı tecrübeler kazandırır. Hava güzeldi, yollar düzgündü, yaklaşık yarım saat yürüdükten sonra meşhur caddeye ulaştım :) Yorulmuştum ama bi yandan da dolaşmaya çoktan başladığım için mutluydum. Turizm ofisi aynı cadde üzerinde olduğu için hemen girdim ve ücretsiz şehir haritası aldım ve de ordaki görevliler nerede olduğumuzu, nereye gidebileceğimizi kısaca anlatıp işaretleyerek bilgilendirme yaptılar. Siz daha önceden plan yapmadıysanız gezilecek yerlerle ilgili bilgiyi turizm ofisinden veya hediyelik eşya satan dükkanlardan cüzi bir rakama Belgrad kartpostalları alarak, şehrin veya ülkenin en popüler cazibe merkezlerini görüp yola koyulabilirsiniz.

Turizm ofisinden elde edebileceğiniz Belgrad Haritası


Bina numarasını bulmakta biraz zorlansam da 5dk içinde hostelimin olduğu binayı buldum ve içeri girdim. Giriş yaptıktan sonra giyinip kendimi hemen sokağa attım. Acıkmıştım :) Günlerden Pazardı ve o gün Türkiye'nin basket maçı vardı, aynı zamanda meydanda Yunanistan Kültür Merkezinin düzenlediği bir konser vardı, biraz onu seyrettikten sonra basket maçının izlendiği en yakın restorana oturdum. Bir yandan maç izleyip bir yandan fastfoodla karnımı doyurduktan sonra markete uğrayıp bir şeyler aldım. Sonrasında odama çekilip dinlendim.
                                                         


Maçı izlediğim pub.

Evet burada da geleneksel kostümlerini giyen temsilciler ve sahneyi görebilirsiniz. Akşam boyunca yunan ezgileri çaldı ve sirtaki oynandı :)



Nasıl gezdiğime gelirsek;

1.gün

Kaldığım hostelin danışma bölümde her hostelde olduğu gibi bazı el broşürleri vardı. Bunlardan biri de Free Walking Tour adlı ücretsiz şehir turuydu. İçeriğinde çeşitli turlar ve zamanları var. Broşürün fotoğrafını görebilirsiniz. 1.gün hemen meydanda buluşup katıldım. Norveçli teyzelerden, İsrailli amcalara, Hollandalı gezginlerden Romanyalı öğrencilere kadar 15-20 kişilik bir grup olduk ve saatimiz geldiğinde yürüyüşümüz başladı.

Hosteldeki kahvaltım


Ücretsiz turların olduğu broşür


     
'Trg Republika', Belgrad'ın meşhur Cumhuriyet Meydanı. Gençlerin buluşma noktası



     'Skadarlija', Bohemya Sokağı. Geleneksel Sırp müziklerini dinleyip yemek yiyebileceğiniz şirin           bir sokak.

Dorcol Bölgesinde, Osmanlı Evi olarak geçiyor.

Bayraklı Camii (Bajrakli džamija)
Sonradan tanıştığım yerel bir rehber, Belgrad'da 3tane caminin olduğunu söyledi. Bunlardan  en popüler olanı Bayraklı Cami, diğeri diplomatların kullandığı cami ve bir diğeri de mültecilerin ve kendi deyimiyle çingenelerin kullandığı cami.















Yorumlar

  1. Çok güzel bir gezi ve anlatımı tebrik ederim

    YanıtlaSil
  2. Gezio görmüş kadar olduk :) teşekkürler devamını heyecanla bekliyoruz.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder