Ana içeriğe atla

Karışık Kurabiyeler

Ah bu akşamlar yok mu, illaki çayın yanında ne yesek sorusu geliyor akla. Yememek gerekiyor hiç bir faydası yok katılan malzemelerin ama dışarda yemekten iyidir, kullandığımız malzemeler belli en azından.

Bu arada ufak bir bilgi verelim. Şekerin ne kadar zararlı olduğu hepimizin malumu, alkol veya tütün gibi yasak olmamasının sebebi ise para. Dünyanın en büyük şeker pancarı ve şeker kamışı üreticilerinden biri ABD bu arada. Aradaki ilişkiyi bulunuz:)
Linkte Dünya Gıda Örgütü'nün yıllara, ürünlere ve ülkelere göre istatistiklerini görebilirsiniz.

Şekeri azaltmak istiyorum ama yapamıyorum diyorsanız da bir film tavsiyem var, yardımcı olacaktır. That Sugar Film

Şimdi tarifimize gelelim.

Malzemeler:

-1 yumurta
-3-4 su bardağı un
-1,5 paket kabartma tozu
-1 paket vanilin
-2 yemek kaşığı yoğurt
-1 ya da damak tadınıza göre 1,5 su bardağı şeker veya pudra şekeri, ikisini de karıştırabilirsiniz evdeki malzemeye göre
-100 gr tereyağı

Yapılışı:

-Yumurtayı çırpın
-Şekeri ve yoğurdu ekleyip çırpın.
-Erimiş yağı koyduktan sonra un, kabartma tozu ve vanilini ekleyerek yoğurmaya başlayın.
-Meşhur ölçü birimimiz kulak memesi kıvamına geldiğinde ise istediğiniz boyutta parçalar kopararak kurabiyeyi yağlanmış tepsiye dizin.

Ben biraz vişne reçelli, biraz cevizli, biraz da kakaolu ve hindistan cevizli yaptım. Bunun için önce kopardığım hamurun içine az miktarda reçel koyarak kapattım. Sonraki parçayı dövülmüş cevize buladım. Sonda kalan hamura ise istediğim miktarda kakao ve hindistan cevizi katıp öyle dizdim.

-Önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzeri renk değiştirinceye kadar-ki 20 dk sürdü- pişirin.

Afiyet olsun :)



Yorumlar