Ana içeriğe atla

AGH / EVS Maceram

Merhabalar,

Uzun bir aradan sonra bu kış deneyimlediğim Avrupa Gönüllü Hizmeti projemi anlatmaya geldim. AGH/EVS yeni adıyla ESC nedir diyorsanız aşağıdaki linki buraya bırakıyorum.


2018 yılının Kasım ayında çalıştığım yerden ayrıldım ve turizm sektöründe çalıştığım için yeni sezona kadar ara verip dinlenmeye karar verdim. Bu süreci nasıl değerlendirebilirim diye düşünürken, önceden beri bildiğim ama çeşitli sebeplerle başvurmayı ertelediğim Avrupa Gönüllü Hizmeti projelerini araştırmaya karar verdim. Çünkü 5 ay sonra tekrar çalışacağımı biliyordum ve hem kendim hem de dünya için güzel şeyler yapmaya karar verdim. Gerek çeşitli web sitelerinde gerekse Facebook gruplarında yapılan kısa dönem proje çağrılarını inceledim ve ilk başvurumu yaptım. Hem istediğim aylar içinde hem de kısa dönem olacak şekilde bir tane beğendiğim proje bulmuştum ve ilk seferde kabul edildim. Bu benim için büyük bir şanstı çünkü yüzlerce projeye başvurup geri dönüş dahi alınamayan durumlar olduğunu okumuştum. Projelere başvururken mutlaka Europass formatında bir CV ve projeye bağlı olarak da motivasyon mektubu oluşturmanız gerekmekte. Bunları da online olarak kolayca oluşturabilirsiniz.

Benim başvurduğum projenin gönderici kuruluşu Arel Üniversitesi'ydi. Linkini bırakacağım websitesinden başvurumu yaptım ve birsüre sonra ev sahibi kuruluşun Skype görüşmesi yapmak istediği bir mail aldım. Görüşme tarihini kesinleştirdik ve görüşme günü geldi çattı.
Biraz heyecanlıydım çünkü ilk defa Skype üzerinden İngilizce bir görüşme gerçekleştirecektim. Görüşmeyi yaptım ve 5 dakika sonra seçildiğime dair mail aldım. Peki görüşme nasıldı?

Korktuğum gibi olmadı. Kendimden bahsettim, neden EVS projesine katılmak istediğimi anlattım ve sorulara cevap verdim. Şunu unutmayın; pozitif olun, gülümseyin ve dürüst olun. İçinizdekileri dürüst bir şekilde söylerseniz her iki taraf için de her şey güzel olur. Gerek bu tarz görüşmeler gerekse iş görüşmelerinde seçilmediğinizde aklınıza kötü şeyler getirmeyin. Seçilmemeniz sizin yetersiz veya kötü olduğunuz anlamına gelmez, evsahibinin/işverenin ihtiyaçları ve mevcut durumuyla uyuşmadığınız anlamına gelir. Siz mükemmel olsanız bile bir işletme bu mükemmeliyeti kaldıracak kapasitede olmayabilir, o yüzden kendinizi üzmeyiniz efendim :)


Olumlu mail aldıktan sonra Arel Üniversite'sinden Furkan Bey benimle iletişime geçti. Gerekli işlemler için prosedürlerimizi başlattık. Vize işlemleri için evrak topladım ve bireysel başvuru yapmak için Hırvatistan Konsolosluğu'na gittim. Başvurumu yaptıktan 1 hafta sonra ise pasaportumu aldım ve projeye 2 hafta kala bavulumu hazırlamaya başladım. 2 ay sürecekti ve kış olduğu için bavulun hemen dolması işime gelmese de bana yetecek kadar eşyayı sığdırabildim.

Gittiğim proje, çocuklarla ve gençlerle ilgili faaliyet yürüten kar amacı gütmeyen bir dernekti. Benimle birlikte Türkiye'den bir kız gönüllü daha vardı. İkimiz 2 ay boyunca derneğin faaliyetlerine katıldık, atölyeler yaptık ve kendi çalışmalarımızı oluşturduk. Bu süreçte yaptıklarımı bir video haline getirdim, iyi seyirler :)


Yorumlar