Ana içeriğe atla

Ücretsiz, apostilli, tercümeli adli sicil kaydı nasıl alınır?

Merhaba,

Elimizdeki belgenin gerçekliğinin onaylanması ve uluslararası hale gelmesini sağlayan işlemin adı Apostildir. Kelime anlamı Fransızca olarak sertifikadır. Bu belgenin geçerli olduğu ülkeler 1961 Lahey Sözleşmesine taraf olan ülkelerdir ve bunun listesine aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.
https://www.icisleri.gov.tr/illeridaresi/apostil-tasdik-serhine-taraf-ulkeler

Şimdi gelelim bizim başlığımızın konusuna. Adli sicil kaydına ulaşmak e-devlet ile çok kolay; ama eğer bu belgeye apostil yaptırmak isterseniz, ekranda da bilgisini verdiği üzere Adli Yargı İlk Derece Mahkemesi Adalet Komisyonuna başvurmak gerekiyor. Bu cümleyi okuyunca 'ben bunu nerden bulucam2 diye düşünceye kapılabilirsiniz ama endişe etmeye gerek yok. İstanbul'da bunu nasıl yaptığımı anlatıcam.

Benim ihtiyacım olan apostilli adli sicil belgesi hem Türkçe hem de yabancı dilde olmalıydı.

1)  Dolayısıyla ilk yaptığım işlem e-devlet'ten tercümesini istediğim dilde çıktı almak oldu. Tercüme ettirebileceğiniz 6-7 tane dil var, aralarında İngilizce, Almanca, Fransızca gibi çok konuşulan diller mevcut. Dolayısıyla tercümana ücret ödemeye gerek kalmadan bu belgeyi elde edebilirsiniz.

2)  Elimdeki yabancı dildeki adli sicil kaydıyla İstanbul'da bulunan Bakırköy Adliyesi'ne gittim. Siz bulunduğunuz ilde, ilçede var olan adliyeye gidip işlem hakkında bilgi alabilirsiniz çünkü bildiğim kadarıyla apostil işlemi her adliyede yapılmıyor.

3)  Adliyeden Türkçe adli sicil kaydı almak için adli sicil kaydı veren vezneye gittim ve apostil yaptırmak için adli sicil kaydı almak istediğimi söyledim. Şimdi benim de aklıma geldiği gibi aklınıza şu soru gelebilir. Biz neden tercümeli halini e-devletten aldığımız gibi Türkçesinin de çıktısını alıp adliyeye gitmiyoruz? Çünkü adliye apostil işlemini ıslak imzalı ve mühürlü belgeye yapıyor, dışardan getirdiğiniz belgeyi kabul etmiyor. Bunun sebebini bilmiyorum ve agresif tavırlı veznedeki memura sorup öğrenmek istemedim, bu konuda da uzun uzun yazmak isterdim ama başıma iş almak istemiyorum. Her neyse, Türkçe adli sicil kaydını aldıktan sonra veznedeki memur beni apostil birimine yönlendirdi. Böylece apostil birimine giderken elimde 2 adet belge olmuş oldu. Birincisi adliyeden aldığım Türkçe adli sicil kaydı, ikincisi e-devletten çıkarmış olduğum tercümeli adli sicil kaydı.

4)  Apostil birimine gidip bu iki belgeyi verdim ve talebimi dile getirdim. Saat 1.30 civarı gittiğim birim, belgeleri 2.30 gibi alabileceğimi söyledi ve böylece kısa süre içerisinde ücretsiz bir şekilde apostilli belgelerime sahip oldum. Zamanlama konusunda farklılıklar olabilir,mesela sabah giderseniz de öğleden sonraya kalabilir veya öğleden sonra giderseniz ertesi güne kalabilir çünkü belirli saatlerde hakime imzaya gidiyor belgeler.Siz yine de işlerinizin ertesi güne kalmaması bunu sorup ona göre gidebilirsiniz.

Şimdi gelelim diğer seçeneklere.

Ben yaşamadım ama küçük bir şehirde yaşayan arkadaşım bu apostil işlemini Kaymakamlıkta yaptırdığını söyledi. Bunun için de onun geçirdiği aşamalar, Türkçe sicil kaydı alıp bunu yeminli tercümana çevirtip sonrasında notere onaylatıp o şekilde Kaymakamlıkta apostil yaptırmak olmuş. Bu da hem tercüman hem de noter parası demek oluyor.

Son olarak apostil işlemini araştırırken karşıma e-apostil uygulaması çıktı.
https://www.eapostil.gov.tr/
PTT yoluyla size gönderiliyor ve 2019 yılında uygulamaya geçmiş. Adli sicil kaydı için 25 tl, diğer belgeler için(mahkeme kararı vs.) 50 tl ücreti var. Siteyi inceleyip detaylara ulaşabilirsiniz. Ben işimi garanti almak adına ve belgeyi konsolosluğa vereceğim için kendi bildiğim yolu uyguladım, deneme yaparak riske atmak istemedim ama eminim e-apostil de aynı değerdedir.

Bunlarla ilgili kısa bilgiyi de sesli bir şekilde dinlemek isterseniz linki buraya bırakıyorum.
https://www.youtube.com/watch?v=pydfUVE43yk

Umarım bu bilgiler işinize yarar:)

Sevgiler



Yorumlar