Ana içeriğe atla

Belçika Gönüllülük Deneyimim-2020

Merhaba,

Bildiğiniz üzere 2019 yılında kısa dönem ESC gönüllülük deneyimimden sonra uzun dönem için de proje arayışına başlamamla birlikte yolum Belçika'nın Kasterlee şehrine düştü. Ev sahibi organizasyonum hem gençlik kuruluşu hem de konaklama işletmesi olduğu için benim için çok uygundu. Ben de turizm sektöründe çalışıyordum ve bu projeyle birlikte hem gönüllülük deneyimini gerçekleştirecektim hem de profesyonel olarak kariyerime katkı sağlayacaktı.

Projeden kabul alınca gönderici kuruluş bulmam gerekti ve bir süredir gerek duyuruları gerekse sosyal medya paylaşımlarıyla takip ettiğim  Pi Gençlik Derneği ile iletişime geçtim. Hızlı bir şekilde dönüş sağlayıp gönderici kuruluşum olmayı kabul ettiler ve birlikte yolculuğumuza başladık. Bu yolculuğun başından itibaren yakın bir şekilde ilgilenip destek oldukları için de süreç boyunca hiç yalnız hissetmedim.

Uzun vize prosedürleri ve bekleyişten sonra organizasyonumun bulunduğu kamp alanına vardığımda çok doğru bir seçim yaptığımı anladım. Doğanın içinde yemyeşil, huzurlu bir ortamda diğer gönüllü arkadaşlarımla beraber yaşamak çok güzeldi. Ama varış tarihimden 1 hafta sonra Covid-19 nedeniyle ülke karantina kararı aldı ve bizim organizasyonumuz da kapandı. İlk zamanlar bu durum beni çok etkilememişti çünkü halihazırda yeni bir ülkeye gelmiştim ve tanıma sürecim devam ediyordu. Bu sırada da en son 15 yıl önce bindiğim bisiklet alıştırmaları yapıyordum her gün :)  2 hafta aralıklarla karantina kararı güncelleniyordu ve bu şekilde tam 3 ay sonra yavaş yavaş açılmaya başladık.

kasterlee

Resepsiyon, yiyecek içecek departmanı, eğitim departmanı gibi bölümlerde işleyişe yardım ettim. Özellikle eğitim departmanındaki ‘Klimbos’ denilen tırmanış parkuru çalışmalarımız fiziksel açıdan beni güçlendirdi ve kapasitemi görmemi sağladı. İzin günlerimde de ülke içinde bol bol gezmeye çalıştım. Bir yandan da online şekilde Felemenkçe çalıştım. 

2. karantina aldıklarında ise projemi erken bitirmek zorunda kaldım ve normalde 11 ay olması planlanan projem 8 ayda tamamlanmış oldu. Covid-19 hepimiz için talihsizliklere sebep oldu ama ESC her zaman iyi bir fikir bence. Yeni biryer görmek, yeni insanlarla tanışmak, başka bir çalışma kültürünün içinde yer almak, başka bir ülkede kendi rutininin ve konfor alanının dışında olmak her zaman öğretici. Projem, başında beklediğim gibi geçmese de süreç sonunda kendi değerlendirmemi yaptığımda ‘iyi ki gelmişim’ dedim. Ve eğer Covid-19 yüzünden böyle bir yıl geçireceğimizi bilseydim 4-5 aylık olmak kaydıyla yine de gelirdim. 

O yüzden içinde gönüllülük niyeti taşıyan herkese kesinlikle tavsiye ederim.

Projemle ilgili anıları toparladığım bir video da hazırladım.

https://youtu.be/iLYTHknqvNA 

Sevgiler :)

Yorumlar