Ana içeriğe atla

Hangi kitabı okusam? Bölüm 1

Merhaba,

Bu yazımda bugüne kadar okuduğum ve genelde beğendiğim kitapların bir kısmına yer vereceğim. Malum hastalık sürecinde ve sonrasında hem fiziksel olarak çok yatmak zorunda kaldım hem de düşünmeye çok vaktim oldu. Bu süreçte de her zamankinden fazla kitap okudum ve alışkanlık haline dönüştü. Bende farkındalık yaratanları size de tavsiye etmek istiyorum. Hepimiz bu dünyanın bir parçasıyız ve birbirimize destek olup yükselttikçe olumsuzlukları azaltabiliriz diye düşünüyorum. Kitapların bir kısmı psikolojik, kendinizle veya çevrenizle ilgili mutlaka bir şeyler bulacaksınız. Bu sizi bazen kötü hissettirse de farkında olmaya başlamak bile bir adım. Ne demek istediğimi okuyunca anlayacaksınız :) Sıralama yapmadan yazıyorum. Ruh halinize ve ihtiyacınıza göre okuma seçimlerinizi yapabilirsiniz. Bazen e-ticaret sitelerinin veya yayınevlerinin kampanyaları/indirimleri oluyor, takip etmenizi tavsiye ederim.

1) Vücudunuz Hayır Diyorsa-Gabor Mate

Gerçek kişilerle ve bilimsel verilerle yazılmış, duygusal stresin bedene olan etkilerinden bahseden bir kitap. Mesela birçok otoimmün hastalığın ve kanserin duygusal stresten olabileceğini verilerle anlatmış. Şaşırdığım bilgilerden biri akciğer kanserinin çok küçük bir kısmının genetik olduğu, sebebin dış faktörlerle ilgili olduğuydu.

2) Nietzche Ağladığında-Irvin D. Yalom

Yazarın kitapla ilgili tanımlaması, yarı gerçek yarı kurgu şeklinde. Ünlü karakterler arasındaki diyalogları psikoterapi yöntemiyle anlatan güzel bir roman.

3) İnsan Olmak-Engin Geçtan

Bu yazıyı yazmadan önce bitirdiğim son kitap. O kadar fazla yaprağı kıvrık sayfam var ki... Henüz sindiremedim, tekrar okumam gerekecek. Herkese tavsiye ettiğim bir kitap.

4) Sherlock Holmes Kızıl Dosya-Arthur Conan Doyle

Biraz kafam dinlensin, gizemli şeyleri çözeyim derseniz dünyaca ünlü bir hikaye serisinden kesit sunuyor bu kitap. Bir web sitesinden toplu siparişim sonucu hediye olarak ekstra gönderilmişti. Bence güzel. Dizi serisini izlemiştim çok önceden, okumak da ayrı keyifliymiş.

5) Anayurt Oteli-Yusuf Atılgan

İlber Ortaylı'nın kitaplarından birinde tavsiye ettiği, cümle içinde övgüyle geçirdiği bir kitaptı. Bunun üzerine aldım ve okudum. Çok gerçek bir kitap ve bu gerçekliği sebebiyle de çok rahatsız edici. İnsan betimlemeleri, anlattıkları çok gerçek, güzel ve anlamlı. 

6) Acı Kahve-Agatha Christie

Agatha Christie'nin gerilim-polisiye romanları meşhur. Acı kahve de onlardan biri, güzel işlenmiş bir öykü. İlk başta tiyatro oyunu olarak yazılmış, sonrasında romanlaşmış bir kitap. Mutlaka okuyun diyemem ama okunabilir. 

7) Genç Werther'in Acıları-Johann Wolfgang von Goethe

Bir gencin aşkla ilgili kendi iç dünyasındaki sürüklenişini anlatan, Goethe imzalı bir kitap. Yayınlandığı dönemde çok ses getirmiştir.

8) Atomik Alışkanlıklar-James Clear

Yazarın kendi deneyimlerinden yola çıkarak hazırladığı bir rehber diyebiliriz. Yeni alışkanlık edinmekle ilgili bir kitap. Açıkçası benim için çok yeni kavramlar veya öğretiler yoktu ama bu tarz bir konuyla ilgileniyorsanız faydası olacaktır. Kitap kendini biraz tekrarlıyor ve sayfalarda boşlukları çok. Biraz şişirilmiş bir kitap izlenimi uyandırdı. 

9) Huzursuzluk-Zülfü Livaneli

Ezidilerle ilgili merak uyandırıcı bir kitap. Acı dolu, kasvetli, toplumsal tepkiler zamansızca gerçek, okumanızı tavsiye ederim.

10) Dışa Bakan Rüya Görür, İçe Bakan Uyanır-Carl Gustav Jung

Nietzche Ağladığında adlı kitabı okuduktan sonra okumanızı daha çok tavsiye ederim. İsimler ve konular daha tanıdık gelip anlaşılması kolay olacaktır. Psikolojiyle ilgili bir kitaptır.

Linkte kitapların listesini bulabilirsiniz. Farklı satış kanallarından ve yayınevlerinin web sitesinden de anlık indirimler olabiliyor. Bu link benden sana gelsin.

https://app.hb.biz/7EH2s0ziTdzD

Yorumlar