Ana içeriğe atla

Hangi kitabı okusam? Bölüm 2

Merhaba,

Bu yazımda bir önceki kitap öneri listemin ikinci bölümünden bahsedeceğim. Daha önce olduğu gibi internette bulunan tanıtım yorumlarından ziyade kendi yorumumu kısaca belirttiğim bir liste bu. Sırasız şekilde listeliyorum.

1) Geliştiren Anne-Baba - Doğan Cüceloğlu

Kitabın isminden sadece çocuk sahibi ebeveynler için yazılmış bir kitap gibi anlaşılmasın. Hepimiz bir zamanlar çocuktuk, bu kitabı okuyunca kendi çocukluğunuza gideceksiniz. Ayrıca benim bakış açıma göre çocuklarınız olmasa da çocuk da toplumun bir parçası ve geleceğimiz. Farkındalık için bazen çocuklarla ilgili de kitapların okunmasının daha iyi bir toplum için iyi olacağını düşünüyorum. Doğan Cüceloğlu'nu anlatmama gerek yok zaten; çok güzel, tavsiye ettiğim bir kitap.

2) Ben Kirke-Madeline Miller

Mitolojik karakterlere ilgi duyuyorsanız okumaktan zevk alacağınız bir kitap. Her karakteri bilmesem de okurken akış içerisinde öğrenmek güzeldi. Zaman zaman isimleri karıştırabilirsiniz ama okudukça alışıyorsunuz. Buradaki ana karakter Kirke, Güneş Tanrısı'nın kızlarından biri ve kitap Kirke'nin hayatında olanları anlatıyor. 

3) Körlük- Jose Saramago

İnsanları kör eden bir virüs ve bunun karşısında insanların hayatlarının nasıl şekillendiğini anlatan bir kitap. Fiziksel körlükten bahsediyor gibi görünse de, insanların görmek için uğraşmadığı konuların nasıl da hayatı etkilediğini günümüze uyarlayarak okuyabileceğiniz Nobel ödüllü bir kitap.

4) Oblomov-Ivan Gonçarov

Oldukça kalın bir kitap olması insanın gözünü korkutsa da sindirerek okuması güzel ve anlamlı bir roman. Harekete geçmeden yaşamanın, bir insanın ruhunu ve bedenini nasıl da kemirdiğini ve bunun bir kısır döngüye sebep olduğunu gösteren etkileyici bir kitap.

5) Martin Eden-Jack London

Etkilendiğim bir kitap oldu. Karakterin sıfırdan gelişimini anlattığı, psikolojk tespitlerin vegeçişlerin roman şeklinde anlatıldığı, biraz da yarı otobiyografik olmasıyla gerçekliğinden kaçamayacağınız bir roman.

6) Huzursuzluk-Zülfü Livaneli

İsmi gibi içini huzursuzluk kaplıyor insanın sayfaları çevirdikçe, gerçeğin huzursuzluğu. Mardin'i, ezidileri merak ettiren bir kitap oldu benim için. Okunası kitaplardan.

7) Var mısın- Doğan Cüceloğlu

Ah Doğan Cüceloğlu! Mekanı cennet olsun, o kadar değerli bir psikolog ve yazar ki. Bu kitabı psikoloji kitabı gibi düşünmeyin. Sizinle konuşur gibi, hem sohbet havasında geçiyor hem hayat tecrübesini aktarıyor. Psikolojik farkındalığınızı oluşturacak bir kitap, okumanızı tavsiye ederim.

8) Sineklerin Tanrısı-William Golding

İnsanların aslında çocukken de yetişkinken de bazı noktalarda nasıl da aynı olduğunu, içgüdülerin, iyi ve kötü olmanın, hırsın, insanın özünde olduğunu hikayeleştirmiş bir kitap.

9) Serenad-Zülfü Livaneli

Birkaç yıl önce okumuştum, Zülfü Livaneli'nin okuduğum ilk kitabıydı. Çok beğendiğim bir aşk romanıydı. Detaylarını hatırlamasam da okuduğum dönem çok iyi bir kitap olduğuyla ilgili hissiyatım ve yorumum bende kalmış.

10) Kapı-Magda Szabo

Macaristan'a karşı özel bir sempatim olduğu için başarılı bir macar yazar olan Magda Szabo'nun bu kitabını okumak istedim. Bitirdikten sonra da beğendim. Ana karakter Emece'nin hayata karşı duruşunu, karakterini ve yarı biyografik olan yazarın bunun karşısındaki tepkisini içeriyor.


Yorumlar